چگونه آنتن گوشی را تقویت کنیم؟

چگونه-آنتن-گوشی-را-تقویت-کنیم

ضرورت تقویت آنتن گوشی

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه آنتن گوشی را تقویت کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. شما چه در حال برقراری تماس با تلفن هوشمند خود، ارسال پیامک یا پست گذاشتن در اینستاگرام و… باشید احتمالاً برای برقراری ارتباط با همکاران، دوستان و خانواده خود نیاز به یک آنتن قوی دارید.

چندین گزینه برای تقویت سیگنال گوشی بسته به منبع مشکل شما وجود دارد. اغلب اوقات، قدرت سیگنال آنتن شما به دلایل زیر ضعیف است:

  • نزدیک بودن به برج‌ها
  • وجود مصالح ساختمانی در اطراف شما
  • موانع محیطی مانند کوه‌ها و درختان
  • ضعیف بودن قابلیت‌های گوشی شما

چگونه آنتن گوشی را تقویت کنیم؟

در ادامه به ۸ نکته برای تقویت آنتن گوشی اشاره کرده‌ایم.

1.    از محل بسته خارج شوید

گاهی اوقات، بودن در مکان‌های بسته مانند خانه، محل کار یا فروشگاه باعث ضعیف شدن آنتن گوشی شما می‌شود. برای بهبود این وضعیت می‌توانید از مکان مورد نظر خارج شده و بیرون بروید تا سیگنال تلفن همراه از نزدیک‌ترین برج حامل برق وارد گوشی شما شود.

2.    در همان مکان بسته، جابه‌جا شوید

مکان‌هایی مانند خانه و… ممکن است دارای چند اتاق باشند. برخی اتاق‌ها به دلیل نزدیک بودن به برج حامل برق، سیگنال بهتری خواهند داشت. همچنین اگر در سطح بالاتری در آن محل قرار بگیرید متوجه بهبود وضعیت سیگنال خواهید شد.

3.    قاب گوشی خود در آورده یا آن را تعویض کنید

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است بعضی از قاب‌های گوشی می‌توانند آنتن گوشی شما را به‌طور کامل یا جزئی، مسدود کنند. برداشتن یا تعویض قاب در این مواقع که می‌خواهید بدانید چگونه آنتن گوشی را تقویت کنیم نه تنها اتصال را بهبود می‌دهد بلکه میزان تشعشعی که در معرض آن قرار گرفته‌اید را نیز کاهش می‌دهد.

چگونه-آنتن-گوشی-را-تقویت-کنیم؟

4.    تماس با WiFi را امتحان کنید

شما می‌توانید به جای استفاده از شبکه مخابراتی از پهنای بند اینترنت برای برقراری ارتباط یا ارسال پیام استفاده کنید. در این صورت تماس‌های شما بهبود یافته و حتی هزینه آن نیز کمتر می‌شود.

5.    شبکه اینترنت خود را به 3G یا پایین‌تر تغییر دهید

با خاموش کردن سرویس LTE در تنظیمات تلفن همراه خود می‌توانید به‌طور موقت تماس‌های بهتر و آنتن‌دهی قوی‌تری داشته باشید. اما باید به این نکته توجه کنید که در این حالت،‌ سرعت انتقال داده و ارسال پیامک، کمتر می‌شود.

6.    یک دستگاه تقویت‌کننده آنتن بخرید

اگر میزان آنتن‌دهی گوشی شما خیلی کم است می‌توانید از یک دستگاه تقویت‌کننده آنتن استفاده کنید. این دستگاه اتصال اینترنت و سیگنال گوشی شما را بهبود می‌بخشد. این دستگاه شامل سه جزء به‌صورت زیر است:

  • یک آنتن فضای باز که روی پشت بام یا کنار مکان مورد نظر نصب می‌شود.
  • یک واحد تقویت‌کننده که در داخل خانه به آن وصل می‌شود
  • و آنتنی که در خانه شما نصب می‌شود تا سیگنال تقویت‌شده را دریافت کرده و در سرتاسر خانه به‌طور یکنواخت توزیع کند.

این دستگاه را می‌توانید در انواع مکان‌ها نصب کنید. با استفاده از این دستگاه تقویت‌کننده آنتن می‌توانید آنتن‌دهی بهتر را در تلفن همراه خود تجربه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *