هنگ کردن برنامه های آیفون و آیپد

رفع-مشکل-هنگ-کردن-برنامه-های-آیفون-و-آیپد

روش های رفع هنگ کردن برنامه های آیفون و آیپد

اگر از گوشی های آیفون استفاده می کنید و با مشکل از کار افتادن و یا هنگ کردن برنامه های گوشی تان مواجه شده اید و برای شما جالب است که چطور می توانید هنگام مواجه با این مشکل آن را برطرف نمایید با ما همراه باشید در این مقاله قصد داریم روش های رفع آنها را دقیق تر بررسی کنیم.

 

راه اندازی مجدد (Restart) موبایل

اولین و راحت ترین راه در مواجه با مشکل هنگ کردن یا خراب شدن یا بسته شدن غیرمنتظره برنامه های آیفون یا آیپد، راه اندازی مجدد دستگاه می باشد که برای این کار می توانید از دکمه کنار دستگاه استفاده نموده و بر روی آن نگه داشته تا نوار لغزنده نمایان شده، سپس اسلایدر را کشیده تا دستگاه شما خاموش شود، مجددا بر روی دکمه کناری یا بالایی نگه داشته یا لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش داده شود سپس با روشن شدن دستگاه دوباره وارد برنامه شده و از آن استفاده نمایید.

 

بازنشانی(Reset)

در صورتی که مشکل شما با راه اندازی مجدد دستگاه برطرف نشد می توانید گوشی آیفون یا آیپد خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. فقط توجه داشته باشید که با بازگردانی دستگاه به تنظیمات کارخانه اطلاعات شما اعم از عکس ها، فیلم ها، مخاطبین، تماس ها و پیام ها پاک شده بنابراین برای جلوگیری از بروز این مورد همیشه از اطلاعات خود در iCloud و iTunes نسخه پشتیبان گیری کنید، در غیر این صورت می توانید از بازیابی Stellar Data برای آیفون کمک بگیرید تا اطلاعات از دست رفته دستگاه شما بازگردانده شود. این راه را می توان جز آخرین راه ها برای برطرف کردن مشکل خود در نظر داشته باشید.

 

هنگ-کردن-برنامه-های-آیفون-و-آیپد

ترک اجباری برنامه و راه اندازی مجدد آن

اگر حین کارکرد برنامه دیگر پاسخگو نبود و به اصطلاح هنگ کرد می توانید دوبار بر روی دکمه home کلیک کرده تا برنامه های اخیر باز شده نشان داده شود سپس مشکل خود را در نرم افزار پیدا کرده و  برای خروج از آن انگشت خود را به سمت بالا کشیده تا برنامه بسته شود سپس مجددا برنامه مورد نظر را باز نمایید.

 

به روز رسانی برنامه یا نسخه IOS

همه ی شرکت های تولیدکننده همیشه برای برطرف کردن مشکلات و باگ های محصولات خود دائما در حال به روز رسانی هستند.

شما می توانید برای برطرف کردن مشکل برنامه در دستگاه خود در اپ استور در قسمت آپدیت ها، برنامه ای که متوقف شذع را نصب و راه اندازی کرده و بررسی نموده که برنامه به درستی کار کند.

یکی دیگر از روش ها رفع هنگی برنامه، آپدیت نسخه IOS دستگاه می باشد که برای انجام آن می بایست به قسمت Settings > General > Software Update رفته و دستگاه آیفون خود را به آخرین نسخه خود به روز رسانی نمایید. بهتر است قبل از به روز رسانی آپدین IOS خود ابتدا از اطلاعات خود پشتیبان گیری نموده تا اگر خدایی ناکرده با قطع و وصلی ناگهانی برق وغیره مواجه شدید اطلاعات شما از بین نرود.

 

تعمیر تخصصی گوشی موبایل در همراه تجارت یکتا

 

حذف و نصب مجدد برنامه

اگر با به روز رسانی نسخه برنامه یا IOS مشکل برطرف نشده بر روی آیکون نرم افزار نگه داشته تا علامت ضربدر نشان داده شود سپس بر روی علامت ضربدر کلیک نموده و در آخر بر روی گزینه Delet کلیک کرده تا برنامه حذف گردد. برای نصب مجدد برنامه به اپ استور رفته و آخرین نسخه برنامه را دانلود و نصب کرده، حال می توانید از برنامه استفاده نمایید.

خالی کردن فضای حافظه ذخیره سازی

یکی از دلایلی که منجر به از کار افتادن ناگهانی نرم افزارها می شود کمبود فضای حافظه ذخیره ساز است بنابراین بهتر است فضای آیفون یا آیپد خود را خالی نمایید برای بررسی نرم افزارها و میزان فضای اشغالی آنها می توانید به قسمت Settings > General > iPhone Storage رفته و نرم افزارهای اضافی را حذف نمایید. ناگفته نماند که فیلم ها و موزیک های اضافی نیز حجم زیادی را به خود اختصاص می دهند که شما می توانید با حذف آنها در روند بهبود عملکرد نرم افزارها کمک بسزایی نمایید.

 

اگر تمام موارد گفته شده در بالا را انجام دادید و مشکل برنامه شما برطرف نشد می بایست در اپ استور در قسمت Updates > Purchased مراجعه کرده در قسمت رتبه بندی و نظرات برنامه مورد نظر، بر روی گزینه پشتیبانی نرم افزار کلیک کرده  و بررسی نمایید که با همان Apple ID نرم افزار خود را خریداری و یا دانلود کرده اید. در صورت برطرف نشدن مشکل می توانید با کارشناسان ما در واحد فنی همراه تجارت یکتا تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت نسبت به برطرف سازی مشکل شما اقدام نمایند.

امیدواریم که این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *