همه چیز در مورد سیستم عامل IOS

همه-چیز-در-مورد-سیستم-عامل-IOS

بی شک یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها در سراسر دنیا سیستم عامل IOS می باشد. قطعا برای بیشتر ما این موضوع جالب است که این برند چگونه و چه زمانی شروع به کار کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاریخچه سیستم عامل IOS بپردازیم. اگر شما هم از کاربران این سیستم عامل هستید و یا به این مبحث علاقه مند هستید با ما همراه باشید.

نخستین بار سیستم عامل IOS در کنفرانس Mac world که کنفرانس اختصاصی شرکت اپل بوده، تحت عنوان iPhone OS رونمایی شد. بعد از گذشت سه سال شرکت اپل این نام را به IOS تغییر داد. کلمه IOS در واقع مخفف کلمه iPhone Operating System به معنی سیستم عامل آیفون می باشد. این سیستم عامل در ابتدا برای آیفون و آی پد تاچ قابل اجرا بود و بعد از آن برای استفاده سایر دستگاه های شرکت اپل مانند آی پد و اپل تی وی نیز گسترش داده شد.

در واقع سیستم عامل OS نوعی نرم افزار است که دارای کلیه جنبه های رایانه ای چه سخت افزاری چه نرم افزاری بوده و این امکان را فراهم می کند تا قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری با یکدیگر تعامل و هماهنگی داشته باشند.

 

شرکت همراه تجارت یکتا واردکننده رسمی آیفون 

 

در ابتدا سیستم عامل IOS به نسبت سیستم عامل های بلک بری، سیمبین و ویندوز موبایل ضعیف تر بود و در مقایسه با آنها از امکانات چندانی برخوردار نبود که از این قابلیت ها می توان به 3G، چند وظیفگی و کپی/ پیست کردن اشاره نمود. نسخه IOS اول نیز قادر به پشتیبانی از پیام های چند رسانه ای (MMS)، اپلیکیشن های دریافت و ارسال ایمیل و شخصی سازی صفحه اصلی نبود.

با وجود همه کاستی ها ولی در حال حاضر IOS بیشترین و برترین امکانات را برای کاربران خود فراهم کرده که از میان آنها می توان به مرکز هشدارسیستم عامل، گیم سنتر(مرکز بازی) که قادربه انجام بازی به صورت گروهی و آنلاین و اشتراک گذاری است، امکان اجرای 77 برنامه در پس زمینه اشاره نمود که فقط زمان پخش صوت و تصویر برنامه به صورت معلق باقی می ماند، اشاره نمود. با این وجود هرساله شاهد پیشرفت و ارتقا این سیستم هستیم. سهم شرکت اپل در سال 2021 از بازار جهانی 5.14 درصد بوده است . سازگاری نرم افزاری و سخت افزاری در بین محصولات شرکت اپل آنها را نسبت به بقیه شرکت های رقیب برجسته و متمایز کرده است.

از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید بی نهایت سپاسگزاریم. امیدواریم که این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *