علت وصل نشدن گوشی به وای فای

علت-وصل-نشدن-گوشی-به-وای-فای

علت وصل نشدن گوشی به وای فای چیست؟

در این مقاله به بررسی علت وصل نشدن گوشی به وای فای خواهیم پرداخت. مشکلات اتصال Wi-Fi بسیار طاقت‌فرسا هستند. اگر در اتصال تلفن هوشمند اندرویدی خود به شبکه Wi-Fi مشکل دارید ما چند راه حل را برای شما آورده‌ایم که ممکن است مشکل اتصال شما به وای فای را حل کند.

گوشی را ری استارت کنید

معمولا یک راه‌اندازی مجدد سریع گوشی هوشمند، اکثر مشکلات نرم افزاری کوچک را برطرف می‌کند. این مورد همیشه یکی از اولین نکات عیب‌یابی است که توصیه می‌کنیم انجام دهید. برای این کار فقط دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید و Restart را انتخاب کنید.

اگر تلفن شما به Wi-Fi وصل نمی‌شود تنظیمات اتصال وای فای خود را بررسی کنید.

اگر تلفن شما به Wi-Fi متصل نیست باید بررسی کنید که آیا Wi-Fi در دستگاه Android شما روشن است یا خیر. ممکن است فراموش کرده باشید آن را روشن کنید یا به اشتباه آن را خاموش کرده باشید. فقط نوار اعلان را پایین بکشید و بررسی کنید که آیا نماد Wi-Fi فعال است یا خیر.

برای رفع علت وصل نشدن گوشی به وای فای، گوشی خود را آپدیت کنید

در حالی‌که نسخه‌های جدید نرم‌افزار، مشکل رایجی در اتصالات داده یا Wi-Fi نیستند اما یک به‌روزرسانی می‌تواند اشکالات سیستمی را که ممکن است تلفن شما با آن مواجه شود برطرف کند. به‌روزرسانی نرم‌افزار تلفن شما ارزش امتحان کردن را دارد و این کار، راهی بدون دردسر برای راه‌اندازی و اجرای مجدد برنامه‌ها است.

 

شرکت همراه تجارت یکتا فعال در زمینه آموزش و تعمیرات گوشی آیفون 

 

چگونه گوشی اندروید خود را آپدیت کنیم؟

  • به برنامه تنظیمات بروید.
  • روی قسمت System ضربه بزنید.
  • به‌روز‌رسانی سیستم را انتخاب کنید.
  • روی Check for update ضربه بزنید.

هنگام رفع علت وصل نشدن گوشی به وای فای، در صورت وجود به‌روزرسانی، تلفن شما به شما اطلاع می‌دهد. سپس دستورالعمل‌ها را برای به‌روز رسانی دنبال کنید.

زمانی که تلفن شما به Wi-Fi وصل نمی‌شود، نام روتر و رمز عبور خود را بررسی کنید

دلیل دیگری که ممکن است باعث شود که شما مشکل اتصال داشته باشید این است که سعی می‌کنید به شبکه اشتباهی متصل شوید. این مورد ممکن است گاهی اوقات اتفاق بیفتد. به خصوص اگر همسایگان شما همان ISP و بنابراین نام شبکه مشابه در برخی موارد داشته باشند. سعی کنید مطمئن شوید که نام شبکه شما چیست. تا زمانی‌که نام واحد خود را تغییر ندهید یک برچسب کوچک خواهید دید که حاوی اطلاعات مورد نیاز شما است.

اگر متوجه شدید که در شبکه درستی هستید گام بعدی این است که رمز عبور را دوباره بررسی کنید. رمز عبور را روی همان برچسب نام شبکه پیدا خواهید کرد. رمز عبور شبکه‌ای را که می‌خواهید به آن متصل شوید دوباره وارد کنید و ببینید آیا مشکل شما حل می‌شود یا خیر.

روتر خود را مجددا راه‌اندازی کنید

ممکن است روتر، مقصر مشکلات اتصال شما باشد و نه گوشی هوشمند شما. کافی است روتر را از پریز برق جدا کنید و حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید و دوباره آن را وصل کنید. بسیاری از روترها دکمه راه‌اندازی مجدد نیز دارند. پس از آن باید یک یا دو دقیقه صبر کنید تا روتر دوباره روشن شود. پس از راه‌اندازی، سعی کنید دوباره به شبکه متصل شوید تا ببینید آیا اکنون همه چیز همان‌طور که باید کار می‌کند و علت وصل نشدن گوشی به وای فای، رفع شده است یا خیر.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *