رفع مشکل قطع شدن صدای آیفون

مشکل-قطع-شدن-صدای-آیفون

با این روش‌ها مشکل قطع شدن صدای آیفون را رفع کنید

گوشی‌های ایفون به دلیل ساختاری که دارند کمتر دچار مشکلات سخت‌افزاری می‌شوند این در حالی است که بسیاری از کاربران گوشی‌های ایفون به دلیل عدم آشنایی کافی با دستگاه خود مشکلات به وجود آمده را ناشی از ایرادات سخت‌افزاری میدانند و همین باعث می‌شود تا بی‌دلیل به تعمیرگاه‌های گوشی‌های اپل مراجعه کنند.
آشنایی بیشتر با گوشی‌های ایفون و مشکلات نرم‌افزاری که در آن‌‌ها به وجود می‌اید باعث خواهد شد تا کاربران بتوانند به راحتی به رفع‌ ‌ان‌ها بپردازند و نیازی به مراجعه به تعمیرگاه‌های تخصصی نداشته باشند.
یکی از مشکلاتی که کاربران ایفون ممکن است با آن روبرو شوند مشکل قطع شدن صدای آیفون خواهد بود. این مشکل به دلایل مختلفی به وجود می‌اید و اکثر کاربران حداقل یکبار آن را تجربه خواهند کرد به همین دلیل در ادامه تصمیم گرفته‌ایم تا به دلایل به وجود آمدن این مشکل و راه‌حل‌هایی که در رابطه با آن وجود دارد بپردازیم.

 

بررسی اپلیکیشن‌های نصب شده

عوامل زیادی وجود دارند که باعث قطع صدای ایفون خواهند شد به همین دلیل برای رفع این مشکل باید به بررسی موارد مختلفی که در این رابطه وجود دارد، پرداخت.
یکی از رایج‌ترین عواملی که باعث قطع شدن صدای آیفون می‌شود نصب اپلیکیشن‌های جدید است. برخی از اپلیکیشن‌ها ممکن است به علت عملکرد خاصی که دارند باعث به وجود آمدن برخی مشکلات نرم‌افزاری در سیستم عامل IOS شوند. برای اینکه مطمئن شوید مشکل به وجود آمده از کدام اپلیکیشن است باید لیستی از آخرین اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی خود را آماده کنید و مطمئن شوید بعد از نصب کدام یک از آن‌ها صدای دستگاه قطع شده است.
نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که همیشه نصب اپلیکیشن‌های جدید باعث قطع صدای ایفون نخواهد شد بلکه در برخی از موارد تغییر تنظیمات اپلیکیشن‌ها هم قطعی صدای ایفون را به دنبال خواهد داشت که در این موارد باید تنظیمات اپلیکیشن‌ را ریست نمایید.

اپدیت دستگاه

در برخی از موارد اپدیت سیستم عامل ایفون بهترین راهکار برای رفع مشکل قطع شدن صدای آیفون خواهد بود. سیستم عامل ایفون مانند تمامی سیستم‌های نرم‌افزاری ممکن است دچار باگ های نرم‌افزاری شود. برای رفع مشکلاتی که بر اثر باگ‌های سیستم عامل IOS به وجود می‌اید بهترین کاری که میتوانید انجام دهید اپدیت دستگاه خواهد بود.
البته پیشنهاد میکنیم قبل از اپدیت یکبار دستگاه خود را reboot نمایید چون در بسیاری از مواقع باگ‌های سیستم عامل با راه‌اندازی مجدد دستگاه برطرف خواهد شد.

بررسی تنظیمات صدا

قطع شدن صدای آیفون در برخی موارد دلایل بسیار ساده‌ای خواهد داشت. یکی از ساده‌ترین دلایل قطع شدن صدای آیفون تنظیمات صدا است. بهتر است قبل از امتحان کردن راه‌حل‌های پیچیده به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و از خاموش بودن حالت سایلنت اطمینان حاصل کنید.

بررسی حالت هدست

همانطور که میدانید مانند سایر گوشی‌ها، زمانی که گوشی‌های ایفون بر روی حالت هدست هستند صدای اسپیکر خارجی قطع شده و با خارج کردن هدست خروجی صدا مجدداً به اسپیکرهای خارجی منتقل خواهد شد اما در برخی موارد ممکن است به دلیل باگ‌های نرم‌افزاری بعد از خارج کردن هدست نیز دستگاه بر روی حالت هدست باقی بماند و صدا از اسپیکر‌های اصلی خارج نشود.
برای مشکل ذکر شده بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که دستگاه خود را ریبوت کنید و در صورت باقی ماندن مشکل یکبار به وارد کردن و خارج کردن هدست بپردازید.

بررسی تنظیمات بلوتوث

قطع شدن صدای آیفون ممکن است به دلیل اتصال دستگاه به اسپیکرهای بلوتوثی باشد. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم در صورت قطعی صدای ایفون یکبار تنظیمات بلوتوث را بررسی نمایید و از عدم اتصال به اسپیکرهای بلوتوثی مطمئن شوید. خاموش کردن بلوتوث یکی از سریع‌ترین راه‌حل‌ها برای اطمینان از عدم اتصال دستگاه به پخش‌کننده‌های بلوتوثی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *