ده گوشی برتر آوریل 2022 مشخص شدند

ده-گوشی-برتر-آوریل-2022

پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین گوشی‌های آوریل امسال مشخص شد. طی آوریل سال 2022، شرکت اپل با 5 مدل، در صدر فهرست ده گوشی برتر آوریل 2022 و پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان قرار گرفت و پس از آن شرکت سامسونگ و شیائومی به ترتیب با چهار و یک گوشی هوشمند، در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار گرفتند. 10 مدل برتر گوشی تلفن همراه در این فهرست، 21 درصد از کل بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دادند.

میزان فروش ده گوشی برتر آوریل 2022 چگونه بوده است؟

مدل‌های گوشی اپل در این لیست از 10 محصول برتر بازار ، 89 درصد از کل فروش این ماه را به خود اختصاص دادند. اپل به دلیل مجموعه  گوشی‌های بی‌نظیر خود، همیشه چندین مدل را در لیست پرفروش‌های گوشی هوشمند داشته است. مدل‌های گوشی برتر سامسونگ نیز 22 درصد از کل فروش بازار تلفن‌های هوشمند را در این ماهتشکیل می‌دادند.

لیست پرفروش‌ترین‌های ماه، شاهد افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G بود که به بالاترین سطح در مقایسه با سال گذشته رسید. گوشی های هوشمند 5G در این لیست، یک سوم از کل فروش گوشی‌های هوشمند  را تشکیل داده است. قابلیت 5G به یک پیشنهاد استاندارد در مدل‌های پرطرفدار گوشی تبدیل شده است و حضور آن در تلفن‌های هوشمند با قیمت پایین‌تر نیز رو به افزایش است.

گوشی اپل

اپل با سه مدل از آخرین مدل‌های آیفون 13، سه جایگاه برتر را در لیست ده گوشی برتر آوریل 2022 به خود اختصاص داده است. ایفون 13، آیفون 13 پرومکس، آیفون13 پرو و آیفون 12 رده‌های اول تا چهارم را در این فهرست دارند. مدل غیر پرو آیفون 13، از زمان عرضه، هر ماه پیشتاز بوده و از نظر فروش در بیشتر بازارهای بزرگ، بهتر از نسخه‌های پرو بوده است.

آیفون SE 2022 نیز که به تازگی معرفی شده است، شاهد رشد فروش بوده و با مقام هفتم، وارد لیست 10 گوشی برتر شده است. این مدل به ویژه در ژاپن عملکرد خوبی داشته است و در صدر جدول فروش در ماه آوریل قرار گرفت. این مدل از آیفون 18 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند در این کشور را به خود اختصاص داد.

آیفون 12 نیز با افزایش فروش در ژاپن و هند، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. این مدل از آیفون، تنها مدل موجود در لیست است که در لیست پرفروش‌ترین‌ها در آوریل 2021 نیز حضور داشت.

گوشی سامسونگ

سامسونگ چهار جایگاه را در لیست ده گوشی برتر آوریل 2022 به دست آورد و آخرین پرچمدار آن، گلکسی S22 اولترا، در مجموع جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد. گلکسی A13 مقام ششم و گلکسی A03 core مقام هشتم و گلکسیA53 5G نیز مقام نهم را در این فهرست دارند. دستگاه‌های سری گلکسی A که در رنج قیمت‌های متفاوتی قرار گرفته‌اند و مشتریان مختلفی را هدف قرار می‌دهند، به سامسونگ کمک کردند تا سه جایگاه دیگر را به خود اختصاص دهد. به نظر می‌رسد گلکسی A13 موفقیتی را که سری گلکسی A12 در سال گذشته کسب کرده بود، تکرار کند.

Galaxy A03 Core نیز جایگاه هشتم را در این لیست به خود اختصاص داد و پرفروش‌ترین گوشی هوشمند زیر 100 دلار بود.

گوشی شیائومی

با وجود فروش ثابت در ماه آوریل، Redmi Note 11 LTE که 11 درصد در کل فروش شیائومی سهم داشت، در ماه آوریل جایگاه دهم را در لیست ده گوشی برتر آوریل 2022 حفظ کرد. با فروخته شدن یک چهارم از تمام گوشی های Note 11 LTE در ماه آوریل، این گوشی به عنوان یکی از محرک‌های اصلی رشد شیائومی محسوب می‌شود. این برند با مشکلات عرضه مواجه بوده و فروش کلی آن در مقایسه با آوریل 2021 حدود 25 درصد کاهش یافته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *