دلیل پریدن آنتن موبایل

مشکل-پرش-آنتن-موبایل

مشکل پرش آنتن گوشی های تلفن همراه

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در گوشی های تلفن همراه وجود دارد مشکل پرش آنتن بوده که می توان کفت جز مشکلاتی است که تعداد زیادی از کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند و که نباید آن را نادیده گرفت. که از دلایل رخ داد پرش آنتن می توان به خرابی سیم کارت، بهم خوردگی تنظیمات شبکه گوشی، عدم رجیستری، میزان شارژ گوشی و در نهایت مشکل سخت افزاری اشاره نمود. در این مقاله قصد داریم دلیل پرش آنتن و رفع این مشکل بپردازیم اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید با ما همراه باشید.

 

خراب شدن سیم کارت به دلایل مختلف

گوشی موبایل را در شرایط خاصی قرار داده اید به این مورد شک کنید که شاید سیم کارت شما کثیف شده باشد یا اینکه تحت فشار قرار گرفته و در اثر این شرایط خراب شده باشد و یا اینکه سیم کارت شما خیلی قدیمی باشد، که در این صورت می بایست سیم کارت خود را تعویض نمایید.

 

بهم خوردگی تنظیمات شبکه گوشی

به هم خوردگی تنظیمات شبکه گوشی یا انتخاب یک شبکه نامناسب می تواند منجر به کاهش آنتن دهی و در نهایت پرش آنتن شود. بهترین راه حل برای جلوگیری از پرش آنتنی که به دلیل عوض کردن شبکه های مختلف رخ می دهد این است که به گوشی موبایل اجازه دهید به صورت خودکار، بهترین شبکه و در دسترس ترین سیگنال های آنتن موجود را پیدا کند.

شرکت همراه تجارت یکتا در زمینه آموزش و تعمیرات تخصصی موبایل بصورت حرفه ای فعالیت دارد

عدم رجیستری موبایل

در صورتی که بر روی آیکون آنتن یا یک خط کشیده شده یا نوار اعلان حذف شده باید به قرارگیری سیم کارت در اسلات دقت کنید. در برخی از گوشی های تلفن همراه ، اگر سیم کارت به خوبی جا نرفته باشد، آیکون آنتن خط خورده  یا خطوط آنتن به صورت کامل از بین می روند.حتما از رجیستری گوشی مطمئن شوید. در صورتی که گوشی جدیدی خریداری کرده اید یا از رجیستری گوشی خود مطمئن نیستید به این مسئله توجه داشته باشید  که قطعی آنتن گوشی مربوط به رجیستری می باشد. برای اطمینان پیدا کردن از رجیستری گوشی می توانید از روی جعبه ی گوشی یا زیر باتری ویا می توانید و یا از طریق شماره گیری کد *#06# کد شناسه 15 رقمی  (IMEI)  گوشی را به دست آورید و را به شماره 7777 ارسال کنید.

مشکل-پرش-انتن-گوشی-موبایل

میزان شارژ گوشی

یکی از دلایل پرش آنتن در بعضی گوشی های کم شدن میزان شارژ آنهاست و در میزان شارژهای پایین قدرت کمتری در دریافت  و ارسال سیگنال دارند و منجر به بروز مشکل در آنتن دهی می شود در این حالت می بایست گوشی خود را به شارژ بزنید تا به حالت قبل خود بازگردد.

 

مشکل سخت افزاری

هنگامی که به گوشی تلفن همراه شما ضربه شدیدی وارد می شود و یا قطعه مربوط به سوئیچ آنتن، آی سی PF، RF و VCOخراب شوند عمل آنتن دهی با مشکل مواجه خواهد شد که در این موارد می بایست نسبت به تعمیر گوشی تلفن همراه خود اقدام نمایید. برای انجام این کار می توانید با همکاران ما درواحد فنی همراه تجارت یکتا تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت مشکل گوشی تلفن همراه شما را برطرف نمایند.

 

موارد اصلی که مروبط به پرش آنتن هست را بررسی کردیم امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *