دانستی ها در مورد آیفون سری 14

دانستی-ها-در-مورد-آیفون-سری-14

دانستی ها در مورد آیفون سری 14

هرساله شرکت اپل در سپتامبر از سری جدید خود رونمایی می کند. با توجه به اینکه آیفون 13 نسبت به آیفون 12 تغییرات چندانی نداشته انتظار می رود که آیفون سری 14 تغییرات اساسی داشته باشد. به تازگی اخباری در مورد سری جدید گوشی های شرکت اپل منتشر شده که این اخبار حاکی از آن دارند که در سری 14 آیفون تغییرات اساسی و جدیدی ایجاد کرده است. در ادامه قصد داریم به توضیح این ویژگی های جدید هیجان انگیز بپردازیم اگر این موضوع برای شما هم جالب هست با ما همراه باشید.

به نظر می رسد در آیفون 14 دیگر خبری از ناچ (بریدگی صفحه نمایش لبه بالایی) نبوده که این خبر با اطلاعاتی که مینشی کوئوی ارائه داده همخوانی دارد و با توجه به اینکه Face ID گوشی های اپل در بالای صفحه هستند با حذف ناچ Face ID به پایین صفحه نمایشگر انتقال داده می شود وهمانند گوشی های اندرویدی تنها دوربین سلفی در بالای صفحه نمایشگر وجود دارد گفته شده که شرکت اپل دوربین جلویی گوشی آیفون 14 مانند یک حفره مرکزی در بالای نمایشگر طراحی کرده است.

یکی دیگر از تغییراتی که پیش بینی می شود در سری جدید گوشی های آیفون رخ داده باشد حذف برجستگی دوربین های پشت بوده که حذف این برجستگی منجر به قطورتر شدن این محصول می گردد. با انجام این کار لنزها و فلش ال ای دی و اسکنر لایدلر با قاب پشتی هم سطح می شوند.

 

دانستی-ها-آیفون-سری-14

یکی از تغییرات ظاهری دیگر می توان به جنس فریم تیتانیومی اشاره نمود.

گفته می شود که همانند گوشی های مدل های قدیمی سری 4 و5 برای صدا از کلیدهای گرد استفاده شده و برای بلندگوها و میکروفون به همراه بریدگی های شبکه ای و حفره ای در قسمت پایین دستگاه قرار دارند.

پیش بینی می شود که درگاه لایتنینگ برای برخی از محصولات سری 14 همچنان وجود داشته باشد ولی برخی ویژگی های ظاهری همانند ابعاد تغییر خواهد کرد اما همچنان طراحی به شکل قبل باقی خواهد ماند.

نکته قابل توجه برای کاربران آیفون این است که شرکت اپل برخلاف شرکت سامسونگ که در محصول گلکسی فولد 3 دوربین سلفی خود را در زیر شیشه قرار داده، دوربین سلفی خود را در زیر صفحه نمایش قرارنداده وکیفیت را فدای ظاهر نکرده است پس قطعا ما شاهد افت کیفیتی در دوربین سلفی آیفون 14 نخواهیم بود. هنوز در مورد قدرت لنز دوربین های آیفون سری 14 اطلاعاتی منتشر نشده است.

یک مواردی که از آن احتمال تغییر در آن وجود دارد نوع تراشه به کار گرفته شده در سری 14 بوده و پیش بینی می شود که در آیفون ۱۴ از تراشه سری A ساخت خود اپل استفاده شود. این تراشه احتمالا A16 خواهد بود که نسبت به A15 استفاده شده در آیفون 13 قدرت بیشتری خواهد شد.همچنین گفته شده این تراشه جدید 4 نانومیلی‌متری که از تراشه A15 کوچکتر است.

 

تمامی مواردی که در این مقاله گفته شد براساس اخبار و ویدئوهای منتشر شده می باشد و هنوز تا رونمایی آیفون 14 زمان زیادی باقی مانده و باید دید که چقدر از این تغییرات در آن اعمال شده است. امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *