داغ شدن گوشی موبایل

داغ-شدن-گوشی-موبایل

داغ شدن بیش از اندازه گوشی

یکی از عمده مشکلات گوشی های تلفن همراه داغ شدن دستگاه تلفن همراه است. گرچه با پیشرفته تر شدن گوشی های تلفن همراه این مشکل کمتر شده ولی همچنان خیلی از کاربران با این مشکل مواجه هستند. اگر شما هم با این مشکل برخورد کردید و دوست دارید بدانید که در صورت بروز این اتفاق چه راه حلی را می بایست استفاده کنید با ما همراه باشید.

استفاده طولانی مدت از دوربین گوشی، استفاده از برنامه های سنگین، کار کردن با دستگاه حین شارژ، قرار دادن گوشی تلفن همراه در معرض نور آفتاب، خراب شدن باتری منجر به داغ شدن گوشی تلفن همراه شما می شود.

 

داغ شدن موبایل در حین شارژ

یکی از متداول ترین داغ شدن تلفن های همراه، داغ شدن در حین شارژ می باشد که اصولا هنگامی این اتفاق میوفتد که شارژر شما خراب شده ویا شارژر تقلبی باشد که در این مورد بهتر است از نمایندگی های مربوطه شارژر اصل تهیه نموده که منجر به خرابی باتری و گوشی نشود و مورد دیگر اینکه هنگامی که گوشی در حین عملیات شارژ است از گوشی دائما استفاده کنید که بهتر است ترجیحا در حین شارژ از آن استفاده نکنید.

 

استفاده طولانی مدت از گوشی

زمانی که چندین برنامه به طور همزمان باهم در حال اجرا هستند و یا دوربین گوشی طی چندین ساعت مورد استفاده قرار می گیرد به مرور متوجه داع شدن گوشی تلفن همراه خود می شوید، اثر مخرب این نوع استفاده روی مادر برد و باتری نمایان خواهد شد. البته ناگفته نماند که این موارد در گوشی های رده بالاتر با توجه به سخت افزار قوی کمتر دیده می شود ولی این دلیل نمی شود که بی توجه به این موارد از گوشی خود استفاده نمایید.

 

اجرای برنامه های سنگین

اگر شما جز افرادی هستید که نرم افزارها و یا بازی هایی با گرافیک و حجم بالا و به اصطلاح سنگین استفاده می کنید می بایست به این نکته توجه داشته باشید که نرم افزار مربوطه پردازنده گوشی شما را با مشکل مواجه نکند که اصولا این مورد با داع شدن و یا هنگ کردن خود را نشان می دهد. یکی دیگر از عوامل داع شدن گوشی می توان به قدیمی بودن نسخه  نرم افزار نصب شده اشاره نمود که اصولا نسخه های قدیمی دارای مشکلات فنی بوده و باید آن را به روز رسانی نمایید.

 

تابش مستقیم آفتاب

تقریبا همه اجسام در اثر تابش مستقیم نور آفتاب گرم می شوند. اگر گوشی تلفن همراه خود را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دهید منجر به داغ شدن گوشی شده که به دنبال این داغ شدن عملکرد باتری، تاچ صفحه نمایش و سرعت پردازش دستگاه با مشکل خواهد شد. توجه داشته باشید که این گرما مختص نور آفتاب نیست و هر منبع گرمایی می تواند این گرما را به گوشی تلفن همراه شما منتقل کند پس دقت کنید که دستگاه گوشی خود را در کجا قرار می دهید.

 

قاب گوشی نامناسب

از آنجایی که اکثر گوشی های هوشمند، گرمای خود را از قسمت پشتی خود خارج می کنند می بایست هنگام خرید قاب از قاب های ضخیم که مانع خارج شدن گرمای گوشی می شوند خودداری نمایید و بیشتر از قاب های نازک و سیلیکونی استفاده کنید که هم از کوشی خود محافظت کرده باشید و هم از خروج گرما جلوگیری نکرده باشید.

 

تعمیرات تخصصی گوشی موبایل در واحد تخصصی تعمیرات همراه تجارت یکتا

آنتی ویروس

یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی های تلفن همراه ام از اندروید و IOS ویروسی شدن دستگاه می باشد که برای جلوگیری از این اتفاق حتما نرم افزارهای خود را از پلی استور،  اپ استور و سایت های معتبر دانلود و نصب کرده و حتما نسبت به نصب آنتی ویروس بی تفاوت نباشید چون قطعا ارزش گوشی شما از نصب یک آنتی ویروس است.

 

نکاتی در مورد خنک کردن گوشی تلفن همراه مواقعی که داغ شده

در مرحله اول گوشی تلفن همراه از قاب محافظ آن جدا کنید.

درصورت روشن بودن بلوتوث، وای فای حالت پرواز را فعال نموده که آنها را قطع کرده وعملیات آپلود و دانلود کنسل شود، با این کار تمامی سیگنال ها قطع می شوند و به خنک شدن دستگاه کمک بسزایی می کند.

به هیچ وجه گوشی خود را در حین داغ شدن داخل فریزر قرار ندهید چون اختلاف دما و رطوبت موجود منجر به اختلال در عملکرد گوشی خواهد شد .

 

امیدواریم که این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد. در صورت بروز مشکل می توانید با تیم فنی ما در همراه تجارت یکتا تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به حل مشکل شما اقدام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *