حذف شارژر و هدفون از جعبه‌های آیفون

حذف-شارژر-و-هدفون-از-جعبه‌های-آیفون

زمانی که مینگ‌چی کو، تحلیلگر برجسته خبرهای مرتبط با شرکت  اپل در ماه ژوئن ۲۰۲۰ اعلام کرد که این شرکت قصد حذف شارژر و هدفون را از جعبه‌ آیفون دارد، بسیاری از کاربران از این اقدام متعجب شدند. اپل هدف از این کار را حفاظت از محیط زیست اعلام نموده است. همچنین، اشاره نمود با کاهش ابعاد جعبه‌ ها، در هر پالت جهت حمل‌نقل مخصوص این محصولات، می‌توان ۷۰ درصد دستگاه بیشتری قرار داد.

همچنین قرار‌دادن جعبه‌های بیشتر روی یک پالت حمل‌ونقل، به اپل اجازه می‌دهد که تعداد بیشتری موبایل را در یک جابجایی برای کاربران ارسال کند و درنتیجه، استفاده از جعبه‌های کوچک‌تر باعث کاهش انتشار کربن به‌طور سالانه تا دو‌میلیون تن می شود. در مقام مقایسه، می‌توان گفت با خروج پانصدهزار خودرو از جاده نیز دومیلیون تن کربن کمتری در سال تولید خواهد شد.

بااین‌حال، باور عموم مردم برای حذف شارژ و هدفون از جعبه‌ی آیفون این می باشد که این عمل فقط برای کمک به حفظ محیط‌زیست نمی باشد. این عده اعتقاد دارند دلیل اصلی اپل برای این اقدام، به کاهش هزینه های تولید و افزایش سود شرکت اپل می باشد. شایان ذکر است که مدتی بعد شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ نیز شارژر را از جعبه‌ی گوشی‌هایشان حذف کردند.

مینگ‌چی کو متوجه شد که اپل قصد دارد با عرضه‌ی آیفون ۱۲، شارژ را از جعبه‌ی این محصول حذف کند. سؤال این‌ است که آیا اپل تصمیم گرفته است هزینه‌های اضافه‌ ازجمله مودم 5G و سایر قطعات را با حذف شارژر و هدفون از جعبه‌ی این گوشی تأمین کند؟

 

به‌گزارش دیلی‌میل، شرکت اپل با حذف شارژر و هدفون از جعبه‌ی آیفون، درواقع ۵ میلیارد پوند (معادل ۶٫۵ میلیارد دلار) صرفه‌جویی نموده است؛ لازم به ذکر است که این شرکت با حذف لوازم جانبی از جعبه‌ی آیفون، قیمت این گوشی را کاهش نداده است. بسیاری از خریدارانی که به‌دنبال استفاده از فناوری شارژ سریع در آیفون خود بودند، فقط آداپتورهای ۵ واتی را دراختیار داشتند که در جعبه‌ی مدل‌های قدیمی‌تر عرضه می‌شد؛ به‌همین‌دلیل، این دسته از کاربران مجبور شدند ۱۹ دلار برای خرید شارژر ۲۰ واتی و ۱۹ دلار دیگر برای خرید هدفون هزینه کنند.

بدین‌ترتیب، خریداران اپل برای خرید جداگانه هدفون و شارژر مناسب گوشی خود، باید علاوه‌بر قیمت موبایل، ۳۸ دلار دیگر نیز پرداخت کنند. با درنظرگرفتن اینکه اپل هرسال میلیون‌ها دستگاه آیفون می‌فروشد، پرداخت این هزینه‌های اضافه مطمئناً پول زیادی را روانه‌ی خزانه‌ی شرکت مستقر در کوپرتینو می‌کند.

 

شرکت همراه تجارت یکتا فعال در زمینه فروش عمده گوشی موبایل در سراسر ایران

علاوه‌براین، کاهش ابعاد جعبه‌ی آیفون و امکان قراردادن ۷۰ درصد دستگاه بیشتر روی هر پالت به اپل کمک می‌کند تا هزینه‌های حمل‌ونقل خود را تا ۴۰ درصد کاهش دهد که این امر به کوپرتینویی‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند قیمت گوشی‌های آیفون را برای مصرف‌کننده‌ی نهایی کاهش دهند. برخی تحلیلگران محاسبه کرده‌اند که اپل با این تغییرات، از فروش هر آیفون مبلغ ۳۵ دلار پس‌انداز می‌کند؛ اما هیچ کاهش قیمتی را روی مدل‌های آیفون شاهد نبوده‌ایم.

با‌‌توجه‌‌به آنچه گفتیم، خریداران آیفون نه‌تنها از استراتژی اپل در عرضه‌ی آیفون‌های اخیر خود هیچ پولی پس‌انداز نکرده‌اند؛ بلکه مجبور شده‌اند برای خرید یا جایگزینی لوازم‌ جانبی موردنیاز خود، هزینه‌ی اضافه پرداخت کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *