علائم خراب شدن سی پی یو موبایل و تعمیر آن

علائم-خراب-شدن-سی-پی-یو-موبایل

علائم خرابی سی پی یو و چگونگی تعمیر آنها

یکی از عمده ترین و مهم ترین خرابی های تلفن های همراه، خرابی سی پی یو یا همان پردازنده مرکزی آنهاست. دلیل اصلی خرابی این قسمت استفاده نادرست کاربران از سی پی یو می باشد با این حال کاربران توجه چندانی به استفاده صحیح از سی پی یو ندارند. در ادامه می خواهیم به نقش مهم سی پی یو در تلفن های همراه و علل خرابی آنها بپردازیم اگر تا اینجای این مطلب برای شما هم جالب یود با ما همراه باشید.

 

فعالیت تخصصی این مجموعه در زمینه تعمیرات گوشی موبایل در برندهای مختلف اپل، شیائومی، سامسونگ، نوکیا و دیگر برندها

 

نقش سی پی یو در گوشی های تلفن های همراه

برای اینکه درک درستی از جایگاه و نقش سی پی یو در تلفن های همراه داشته باشید باید بدانید که هسته های گوشی از المان های سی پی یو می باشند و هنگامی که شما چندین برنامه در گوشی خود باز می کنید هرکدام از هسته ها مسئول راه اندازی و پردازش یک برنامه می باشند که این مولتی تسک بودن (چندین وظیفه بودن) هسته را نشان می دهد. یکی از مواردی که باعث خرابی و کاهش طول عمر سی پی یو می باشد، راه اندازی چندین برنامه سنگین با دستگاه خود بوده که این عمل باعث داغ شدن گوشی تلفن همراه می شود، یکی دیگر از موارد خرابی سی پی یو خاموش و روشن کردن گوشی حین شارژ شدن آن می باشد. در صورت خرابی سی پی یو تمامی فعالیت های گوشی مختل شده و امکان باز کردن برنامه های گوشی وجود ندارد و در نتیجه باعث هنگ کردن و یا خاموش شدن گوشی موبایل شما خواهد شد.

 

علائم-خراب-شدن-سی-پی-یو-موبایل-و-تعمیر-آن

علائم خرابی سی پی یو

حال می خواهیم به بررسی علائم خرابی سی پی یو و به توضیح هر کدام از موارد آن بپردازیم.

 

کندی بیش از حد موبایل:

هنگامی که برنامه های سنگین در گوشی خود اجرا می کنید این امر موجب کند شدن کارکرد گوشی تلفن شما می شود که این تکرار این امر موجب خرابی سی پی یو شده و معمولا دستگاه تان باید ریستارت شود.

 

هنگ کردن گوشی:

یکی از علائم خرابی گوشی های تلفن همراه هنگ کردن دستگاه است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بهترین کار در این زمان خاموش کردن دستگاه و بررسی وضعیت آن می باشد. در صورت نیاز به تعمیر می توانید به متخصصین فنی ما در همراه تجارت یکتا مراجعه نمایید.

 

خاموش و روشن شدن پی در پی:

یکی دیگر از علائم خرابی سی پی یو خاموش و روشن شدن های متوالی خودکار گوشی موبایل می باشد. البته این مورد نیز می تواند دلیل خرابی بخش های دیگر گوشی اعم از باتری، مین بورد  و یا ناسازگاری نرم افزارهای نصب شده بر روی دستگاه باشد. ابتدا از نوع خرابی دستگاه خود مطمئن شوید که در این رابطه می توانید با کارشناسان واحد فنی ما در ارتباط بوده و سپس نسبت به تعمیرات آن اقدام نمایید.

توجه داشته باشید ممکن است خرابی سی پی یو گوشی تلفن همراه شما به حدی باشد که با تعمیر قطعه مشکل برطرف نشود و نیاز به تعویض آن باشد.

امیدواریم که تا اینجا از مطالب گفته شده راضی بوده و مورد پسندتان واقع شده باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *