تعمیر برد گوشی موبایل

برد-گوشی-موبایل

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که این اصطلاح “برد گوشی شما مشکل پیدا کرده است” را در مواجه با خاموش شدن و بالا نیامدن گوشی خود شنیده ایم. اولین قدم باید بدانیم که برد گوشی چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است، تا بتوانیم در مراحل بعدی به توضیح در مورد علل آسیب ها و خرابی های این بخش مهم بپردازیم.

 

برد موبایل چیست؟

برد گوشی های تلفن های همراه اصلی ترین و گران ترین عضو آن محسوب می گردد، که یکی از وظایف برد کنترل سایر قسمت های گوشی است و در واقع هماهنگ کننده بین قطعات محسوب می شود که تمامی اجزا بر روی آن قرار گرفته اند. برد موبایل از نظر ساختاری و عملکردی بسیار شبیه مادر برد کامپیوترها می باشد با این تفاوت که برد گوشی های موبایل در اندازه کوچکتر بوده و از ظرافت بیشتری برخوردار است. بیشتر خرابی های تلفن های همراه مربوط به خرابی های برد می باشد.

فعالیت تخصصی مجموعه در زمینه تعمیرات گوشی موبایل در برندهای مختلف اپل، شیائومی، سامسونگ، نوکیا و دیگر برندها

 

تعمیر-برد-گوشی-موبایل

اجزای برد گوشی

یک برد از قطعاتی به نام های مقاومت، دیود، ترانزیستور، خازن و سیم پیچ تشکیل شده که وظیفه هر کدام را به طور خلاصه جداگانه بررسی خواهیم کرد. مقاومت ها از اجزای مهم هر برد محسوب می شوند زیرا که جریان برق را در قسمت های مختلف برد پخش می کنند، به همین دلیل باید در حین تعمیر مقاومت ها نکات ایمنی رعایت نمود، دیودها ولتاژهای موبایل در یک مقدار ثابت نگه می دارد، ترانزیستورها ولتاژ ورودی به برد را کنترل می کنند و از این رو قطعه مهمی محسوب می شوند، خازن ها منبع تغذیه ولتاژ بوده و جز قطعات غیر قابل تعمیر محسوب می شوند و بخش سیم پیچ هم از ولتاژ محافظت می کند و در صورت خرابی باعث خاموش شدن دستگاه تلفن همراه می شود.

 

علل خرابی های برد

خرابی های برد تلفن های همراه علل مختلفی دارد که در ادامه برای جلوگیری از بروز این مشکل به توضیح آنها می پردازیم.

  • سوختن برد در اثر حرارت بالا

یکی از رایج ترین دلایل سوختگی برد، سوختن برد در اثر حرارت بالا بوده که برای پیشگیری از این اتفاق از قرار دادن دستگاه خود در مقابل نور خورشید، نصب اپلیکیشن های با حجم بالا و انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید. کیفیت پایین قطعات نیز موجب بالا رفتن دمای گوشی می شود.

  • خرابی باتری

یک باتری معیوب نمی تواند ولتاژ مناسب را به برد برساند و از آنجایی که یکی از وظایف اصلی برد گوشی، کنترل ولتاژ ورودی است این امر منجر به خرابی آی سی ها و در نهایت خرابی برد می شود.

  • ضربه خوردن

از دلایلی که باعث خرابی برد می شود ضربه خوردگی می باشد که این ضربات کوچک و بزرگ منجر به شکسته شدن برد یا اجزای آن شده و در نهایت گوشی از کار می افتد.

  • آب خوردگی

نفوذ آب در تمامی قطعات الکترونیکی منجر به اختلال درعملکرد، اتصالی و یا حتی سوختن دستگاه می شود که برد گوشی های موبایل نیز از این مورد مستثنی نیست پس باید از نفوذ آب به برد محافظت نماییم.

  • علائم خرابی برد

تمامی موارد را بررسی کردیم حال باید علائم خرابی های برد را بیان کنیم که در صورت برخورد با این موارد در گوشی های تلفن خود اعم از گوشی های آیفون، سامسونگ، شیائومی و نوکیا می توانید از تیم فنی همراه تجارت یکتا کمک بگیرید و تعمیرات دستگاه خود را به ما بسپارید. متداول ترین علائم خرابی به شرح زیر است:

  • – خاموش شدن دائمی گوشی
  • – خاموش و روشن شدن های بی وقفه
  • – بالا نیامدن گوشی بعد از روشن کردن و ماندن روی حالت لوگوی شرکت سازنده
  • – ظاهر شدن پیغام های Encrypt Unsuccessful  یا  Internal Storage Damaged بر روی صفحه گوشی
  • – شارژ نشدن یا شارژ شدن سریع گوشی
  • – هنگ کردن گوشی و عدم کارکرد دوربین و میکروفون آن و یا ریستارت شدن دستگاه

 

از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید سپاس گزاریم و امیدواریم مطالب گفته شده مورد توجه شما قرار بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *