تعمیر باتری موبایل

تعمیر-باتری-گوشی-موبایل

خرابی باتری موبایل

باتری جز اصلی ترین قطعات در سخت افزار گوشی های موبایل محسوب می شود، از این جهت انتخاب گوشی با باتری مناسب بسیار با اهمیت می باشد. باتری به عنوان منبع تغذیه، تمام اطلاعات شما را ذخیره می کند. در این ادامه می خواهیم به توضیح علل و نشانه های خرابی باتری تلفن های همراه بپردازیم، با ما همراه باشید.

در ابتدا توضیحی مختصر در مورد شاخصه های اصلی باتری از قبیل ولتاژ، آمپر و جنس باتری خواهیم پرداخت. ولتاژی که برای باتری ها در نظر گرفته می شود حدود ۳.۷ ولت تا ۴.۲ ولت است ولی به صورت استاندارد شارژرهای موبایل ۵ ولت هستند. جنس باتری های گوشی های امروزی ازنوع لیتیوم یونی و پلیمری می باشد، در مورد ظرفیت و جریان باتری ها نیز باید گفت که به جنس باتری بستگی دارد ولی عمدتا ظرفیت باتری ها بین 5000 تا 6000 میلی آمپر می باشند.

 

فعالیت تخصصی این مجموعه در زمینه تعمیرات گوشی موبایل در برندهای مختلف اپل، شیائومی، سامسونگ، نوکیا و دیگر برندها

 

حال می خواهیم علائم خرابی باتری ها را بررسی نماییم.

تعمیر-باتری-موبایل

علائم خرابی باتری موبایل

  • متورم شدن باتری:

عمدتا باتری ها از نوع لیتیوم یون هستند، که در اثر کارکرد زیاد خراب می شوند. این باتری ها براثر داغ شدن و تولید و انتشار گازهای ناشی از گسسته شدن سلول های باتری متورم می شوند، که در برخی موارد این تورم با چشم نیز قابل رویت می باشد که این حالت بیانگر پایان عمر باتری دستگاه شما بوده و می بایست اقدام به تعویض آن نمایید.

  • داغ شدن بدنه گوشی یا باتری:

در حالت کلی باتری ها در حالت شارژ و دشارژ شدن و یا هنگامی استفاده های سنگین از خود گرما تولید می کنند ولی اگر در حالت عادی دمای باتری  به طور فابل توجهی بالا رفت و داغ شد باید باتری دستگاه خود را تعویض نمایید.

  • خالی شدن سریع شارژ:

در این حالت ممکن است شما مدت زمان زیادی گوشی خود را به شارژر وصل کنید و علائم شارژ شما کامل است را هم مشاهده نمایید ولی به محض جدا کردن شارژر ببینید که شارژ باتری شما به پایان می رسد و ممکن است حتی موبایل شما خاموش شود این نشانه یعنی عمر باتری شما به پایان رسیده و زمان تعویض آن فرا رسیده است.

  • خاموشی و ری استارت ناگهانی موبایل:

در این حالت ممکن است گوشی شما با وجود داشتن شارژ خاموش شده و دیگر روشن نشود که هیج نشانه ای ندارد و تنها راه حل آن تعویض باتری تلفن همراه است.

  • روشن ماندن در حین اتصال به شارژر:

در این مورد فقط هنگامی که دستگاه شما به شارژر متصل است روشن شده و به محض جدا شدن شارژر دستگاه شما خاموش می شود که به این منظور است که باتری نمی تواند انرژی الکتریکی مورد نیاز را ذخیره سازی کند. تنها راه حل برای این مشکل تعویض باتری معیوب می باشد.

بهتر است برای جلوگیری ازخرابی باتری دستگاه خود از بیش از حد شارژ کردن گوشی، استفاده از گوشی در حین عمل شارژ اجتناب نموده و از شارژر اصل و مناسب باتری دستگاه موبایل خود استفاده نمایید. تمامی موارد خرابی باتری های موبایل را بررسی نمودیم که اگر خدایی ناکرده گوشی شما دچار مشکل شد بتوانید مشکلات خود را برطرف نمایید و در صورت لزوم ایراد گوشی خود را به تیم فنی ما در همراه تجارت یکتا اعلام نموده و عیوب گوشی تلفن همراه خود را برطرف نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *