تعمیر آی سی تغذیه موبایل


امروزه در بوردهای تلفن همراه، بخش ها و قطعات بسیاری وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به آی سی تغذیه اشاره نمود که کاراصلی این قطعه تامین ولتاژ و جریان برای قطعات در تمامی بخش های گوشی های موبایل است. در دهه های اخیر شاهد این موضوع بوده ایم که با پیشرفت تکنولوژی رقابتی سخت دربین شرکت های سازنده تلفن های همراه به وجود آمده است در ادامه به توضیح دقیق تر و دلایل خرابی این قطعه می پردازیم.

 

تعمیرات تخصصی گوشی موبایل در برندهای مختلف اپل، شیائومی، سامسونگ، نوکیا و … 

 

آی سی تغذیه موبایل چیست و وظیفه آن چیست؟

آی سی تغذیه قطعه است که توسط سه یا چهار پین به باتری وصل شده است و با گرفتن ولتاژ از باتری، ولتاژمورد نیاز را به سایر قسمت ها می رساند. آی سی تغذیه ولتاژ و آمپر مورد نیاز برای کنترل نور صفحه، دکمه پاور، باتری، دوربین،دکمه سایلنت ( در صورت وجود)، کنترل کلیدهای ولوم، کنترل دمای پردازنده مرکزی را تامین می کند. این ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار محافظت جریان داخلی آی سی می شود که وظیفه این مدار محافظت از آی سی تغدیه و باتری در مقابل سوختگی یکی از بلوک های خروجی است. عملکرد این قطعه بدین صورت است که اگر جریان کشیده شده از آی سی تغذیه از یک حد معینی بیشتر شود، مدار حفاظت جریان وارد عمل شده و در نتیجه آی سی تغذیه دستگاه موبایل را خاموش می کند.

دو نوع آی سی موبایل به نام های آی سی خطی  (Linear IC) و  آی سی دیجیتال  (Digital IC) وجود دارد که آی سی خطی بر روی سیگنال آنالوگ کار می کند و سیگنال خروجی با توجه به سیگنال ورودی که متغیر است تغییر می کند. آی سی دیجیتال بر روی سیگنال دیجیتال کار می کند.

شرکت های Samsung، Intel، Micron Technology، Qualcomm و Taiwan Semiconductor  از شرکت های بزرگ تولید کننده آی سی های تغذیه در سراسر دنیا هستند.

آی-سی-تغذیه-موبایلعلائم خرابی آی سی تغذیه موبایل

مهم ترین نشانه ی خرابی یا از کار افتادن این قطعه، خاموش شدن تلفن همراه است. زیرا عملیات تامین ولتاژ قطعات به درستی انجام نمی شود. از دیگر علائم خرابی این قطعه مشکل آنتن دهی گوشی تلفن همراه است. در این شرایط، با وجود داشتن شبکه نرمال اما آنتن دهی مناسبی ندارد و چون این بخش به باتری متصل است، خرابی آن روی باتری هم تاثیر خواهد گذاشت.

نحوه تعمیر آی سی تغذیه

تعمیر انواع گوشی موبایل به دلیل ظرافتی که دارند ازحساسیت های بالایی برخوردار هستند وتعمیرات آنها کار سختی بوده و نیازمند تخصص، تجهیزات مدرن تعمیرات هستند و از آنجایی که آی سی تغذیه اتصالات گسترده ای که با دیگر قطعات گوشی های هوشمند دارد یکی از حیاتی ترین قطعات به کار برده شده در گوشی های موبایل محسوب می شود پس باید عملیات تعمیرات این قطعه با دقت فراوان انجام داده شود، زیرا اگر در هنگام تعمیر، تعویض یا جابه جایی کوچک ترین  اشتباهی رخ دهد ، گوشی موبایل شما خاموش شده و از کار می افتد. شرکت همراه تجارت یکتا تجهیزات مدرن و متخصصین برجسته ای در زمینه تعمیرات گوشی های تلفن آیفون، سامسونگ، شیائومی و نوکیا دارد، پس اگر خدایی نکرده شما مجبور به تعمیر یا تعویض آی سی تغذیه دستگاه خود شدید می توانید به متخصصین  فنی ما در همراه تجارت یکتا  مراجعه نموده و با خیالی آسوده اقدام به تعویض یا تعمیر آی سی شارژ خود نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *