اولین رندرهای رنگی آیفون ۱۴ پرو اعلام شد

اولین-رندرهای-رنگی-آیفون-۱۴-پرو-اعلام-شد

اگرچه که تا این تاریخ اطلاعات زیادی در مورد گوشی‌ آیفون ۱۴ منتشر شده اما اکنون می خواهیم نگاه دقیق تری به برخی زوایا مانند رندرهای رنگی ایفون 14 بیاندازیم.

اگر مشکل خاصی در زمان بندی شرکت اپل در رونمایی از ایفون 14 در ماه سپتامبر پیش نیاید ، این گوشی در سپتامبر راهی بازار خواهد شد. هر روز که می‌گذرد و به این تاریخ نزدیک می‌شویم طبیعتا حجم و تعداد خبرهایی هم که در این موضوع منتشر می‌شود بیشتر می شود.

در حال حاضر می‌دانیم اپل می‌خواهد برای گوشی‌های آیفون مدل پرو از یک حفره‌ی کوچک و در کنار آن، حفره‌ بزرگ‌تر روی نمایشگر در نظر بگیرد تا بدین ترتیب اجزای دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره را در آن تعبیه کند. در روز های قبل تصاویری از ماکت آیفون ۱۴ پرو با اندازه‌های دقیق منتشر گردید که به هدف کمک به طراحان قاب و لوازم جانبی این کار صورت گرفت تا آن‌ها بتوانند لوازم جانبی مورد نظر خود را متناسب با آن سایز طراحی کنند.

حالا هم که شاهد انتشار رندرهای رنگی از آیفون ۱۴ پرو می باشیم.

طبق اطلاعاتی که تاکنون در اختیار داریم، اپل می‌خواهد از چهار مدل جدید آیفون ۱۴ رونمایی کند که به ترتیب شامل آیفون ۱۴ با اندازه‌ی ۶٫۱ اینچ، آیفون ۱۴ مکس با اندازه‌ی ۶٫۷ اینچ، آیفون ۱۴ پرو با اندازه‌ی ۶٫۱ اینچ و آیفون ۱۴ پرو مکس با اندازه‌ی ۶٫۷ اینچ می‌شود. بنظر می رسد این تغییرات اساسی که عنوان شد فقط برای دو مدل پرو می خواهد اجرا شود ، از جمله این موارد می‌توان به سنسور LiDAR، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، نمایشگر تمام صفحه با دو حفره و احتمالا هم رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز.

آیفون ۱۴ پرو از لحاظ طراحی و قابلیت ها هیچ تفاوتی با مدل پرو مکس نخواهد داشت جز اینکه اندازه‌ی آن کمی کوچک‌تر از مدل پرومکس است. بنابراین آنچه که مشاهده می‌کنید در واقع یک نمونه‌ی کوچک‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس نیز به حساب می‌آید که روی بالاترین بخش نمایشگر آن دو حفره برای تعبیه‌ی دوربین سلفی و اجزای سنسور تشخیص چهره مشاهده می‌شود. اینطور که گفته می‌شود، حفره‌ی بزرگ‌تر برای دوربین سلفی دوربین فروسرخ و حفره‌ی کوچک هم برای قرارگیری پرژکتور نقطه‌ای است که دو مورد آخر در کنار هم سنسور تشخیص چهره را تشکیل می‌دهند.

وقتی اولین بار که شایعه شد که اپل قصد دارد از این طراحی برای گوشی‌های خود استفاده کند، برخی‌ها می‌گفتند ناچ گزینه‌ بهتری است چون این حفره‌ها بسیار بزرگ‌تر از حد معمول هستند. اما اکنون می‌بینیم که اندازه‌ی آن‌ها نسبتا کوچک است و کاربران قطعا از آن استقبال خواهند کرد. با این حال چه دوست داشته باشیم چه خیر ، کاربران اپل از اینکه بالاخره شرکت آمریکایی اندکی میزان نسبت نمایشگر به بدنه را افزایش می‌دهد خوشحال هستند و قطعا به آیفون‌های جدید علاقمند خواهند شد.

این رندرها نشان می‌دهند آیفون ۱۴ پرو حواشی بسیار کمتر و یکدست‌تری از قبل خواهد داشت که ظاهری جذاب و چشم‌نواز به پنل جلویی آن می‌دهد. جز این موارد، هیچ مورد دیگری تغییر نکرده است. هیچ گاه قرار نبوده آیفون ۱۴ یک طراحی دگرگون شده داشته باشد و همچنان از ماژول دوربین و پنل پشتی کاملا مشابه نسل قبل برخوردار است. البته یک سری از تغییرات قابل مشاهده نیستند. مثلا سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با فیلم‌برداری ۸K بالاخره جایگزین سنسور ۱۲ مگاپیکسلی خواهد شد و یا تراشه‌ی احتمالا بی‌نظیر A16 که گفته می‌شود فقط در دو مدل ایفون 14 پرو و پرو مکس مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حالا اینکه این تفاوت ها باعث کاهش قیمت چشمگیر دو مدل دیگر ایفون 14 می‌شود یا خیر موضوعی است که باید منتظر بمانیم تا مشخص شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *