اولین آیفون با پورت تایپ سی

اولین-آیفون-تایپ-سی

اولین آیفون با درگاه USB-C

اگر به یاد اطر داشته باشید شرکت اپل در سال 2012 همزمان با معرفی آیفون 5 درگاه شارژ و انتقال داده خود را از داک 30-پین به درگاه لایتنینگ تغییر داد و تا به امروز در تمامی محصولات خود از این درگاه استفاده نموده است. در ادامه میخواهیم در مورد یکی از خبرهای جدید و جذاب روز دنیا صحبت کنیم که احتمالا منجر به تغییراتی در محصولات شرکت اپل در رابطه با درگاه شارژ و انتقال داده خواهد شد، پس با ما همراه باشید.

 

طی چند هفته اخیر یک مهندس رباتیک به نام پیلونل که سابقه فعالیت در حوزه الکترونیک را دارد و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته رباتیک در دانشکده فناوری فدرال سوئیس (EPFL) تحصیل کرده است و دانش و تجربه بالایی در این زمینه دارد، طی ویدئویی در یوتیوب خود نشان داده که توانسته است درگاه لایتنینگ آیفون ۱۰ خود را کنار گذاشته و درگاه USB-C را به منظور شارژ و انتقال داده دستگاه خود جایگزین کند. به دنبال بازخورد عالی که این ویدئوی داشت پیلونل ویدئویی دیگر در رابطه با نحوه ساخت و مهندسی معکوس تعبیه درگاه USB-C  را به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که آیفون که شخصی سازی کرده راه به حراج گذاشته است. جالب است بدانید که پیلونل این گوشی آیفونی که خودش شخص سازی کرده را به قیمت ۱۰۰ هزار دلار به حراج رسانده است. این ویدئو توسط بیش از یک میلیون کاربر دیده شده است که می توان گفت رقم بالایی بوده و بخت با پیلونل یار بوده است. علاوه بر این پیلونل شرایطی خاصی را هم برای خرید و نحوه استفاده اعلام کرده است که از بخشی از آن شرایط به شرح زیر است :

اولین-آیفون-با-پورت-تایپ-سیاین مهندس رباتیک به تمامی کاربران اعلام کرده است که تضمین می‌کند که گوشی هنگام دریافت آن کار می‌کند، اما اگر از دستورالعمل‌های [sic] ذکر شده پیروی نکنند، خودشان مسئول هستند، همچنین نباید دستگاه را بازیابی، به ‌روزرسانی یا پاک کنند، نباید از آن به ‌عنوان درایور روزانه خود استفاده کرده و قاب دستگاه را باز کنند.پیلونل چندین ماه زمان برای دستیابی به این دستاورد مهم صرف کرده که توانسته کانکتور C94 اپل را مهندسی معکوس کرده است تا قادر باشد یک PCB با درگاه مادگی USB-C بسازد. وی می گوید بعد از تنظیم کردن شماتیک ها ،کوچک کردن و نصب آنها بر روی گوشی آیفون کار آسانی نیست.

با توجه به موارد تخصصی و فنی گفته شده توسط پیلونل می توان گفت  تقریبا غیر ممکن است که کاربران عادی امکان جایگزینی درگاه لایتنینگ آیفون‌ را با  USB-C داشته باشند.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده در بالا انجام این تغییر بر روی محصولات اپل خیلی دور از انتظار نیست و از آنجایی که شرکت اپل در سری جدید محصولات خود، آی پد مینی 6  به درگاه USB-C مجهز شده است، بنابراین شرکت اپل  برای سایر محصولات خود نیز در آینده تغییراتی خواهد داشت و از این درگاه به جای درگاه لایتنینگ استفاده نماید. این تغییر می تواند در همسان سازی درگاه شارژ گوشی های اندروید و آیفون قدمی مثبت محسوب شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *