آیفون ۱۴ مکس تصمیم هوشمندانه‌ای از سوی اپل

آیفون-14-مکس-تصمیم-هوشمندانه_ای-از-سوی-اپل

دو سال است که اپل در کنار گوشی هایی که عرضه می کرد یک مدل مینی هم عرضه می نمود. مدل های مینی به توجه به خواسته کاربران از شرکت اپل وارد خط تولید شد ولی استقبال چندانی از مدل های مینی از سمت کاربران صورت نگرفت. بعدها مشخص شد فقط زمانی کاربران به خرید گوشی‌های آیفون مینی علاقه نشان می‌دهند که قیمت پایینی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

امسال بر خلاف سال های پیش، اپل تصمیم گرفت، سری آیفون ۱۴ را بدون مدل مینی راهی بازار کند. این یک پیش بینی است ولی از وقوع آن اطمینان داریم. امسال به جای آیفون ۱۴ مینی، انتظار آیفون ۱۴ مکس را داریم که نمایشگری ۶٫۷ اینچی داشته و در واقع باید آن را مدل استاندارد آیفون ۱۴ پرو مکس بدانیم. اگرچه گوشی‌های کوچک طرفداران خاص خود را دارند، اما باید بپذیرند این روزها انجام کارهای مختلف در نمایشگری کمتر از ۶ اینچ اصلا لذت‌بخش نیست؛ البته جز برقراری تماس.

به طور کلی به نظر می‌رسد این تصمیم اپل واقعاً درست و منطقی بوده است. در درجه‌ی اول اینکه کاربران پیش از این برای بهره‌مندی از یک آیفون با سایز استاندارد باید حتما بیش از ۱۱۰۰ دلار بپردازند تا قادر باشند آیفون پرو مکس را خریداری کنند. اگر حتی بودجه‌ای نداشتند، مجبور بودند گوشی‌های ۶٫۱ اینچی (مدل پرو و استاندارد) یا در نهایت آیفون مینی را خریداری کنند. اپل با این کار به کاربران این فرصت را داد که اگر نمایشگر بزرگ دوست دارند ولی از لحاظ بودجه در محدودیت هستند، بتوانند گزینه‌ای برای خرید داشته باشند.

 

شرکت همراه تجارت یکتا فعال در زمینه فروش عمده گوشی موبایل در سراسر ایران

 

این تصمیم اپل باعث هماهنگی بسیار جذابی در بین محصولات این شرکت به وجود بیاید. در نتیجه امسال اپل دو مدل پرو و دو مدل استاندارد دارد؛ یعنی آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ مکس و ۱۴ پرو مکس. اگر شایعات درست باشند، آیفون ۱۴ مکس باید حدود ۹۰۰ دلار قیمت‌گذاری شود. به دلیل حذف برخی قابلیت‌ها نظیر نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، دوربین تله‌فوتو، پردازنده‌ی قدرتمند A16 و … از این مدل گوشی. در واقع باید گفت این همان مدل استاندارد اما با اندازه‌ای بزرگ‌تر است. بنابراین قیمت بالا توجیه خاصی هم ندارد.

 

اگر از علاقه‌مندان به گوشی‌های کوچک هستید، باید آیفون SE 2022 را انتخاب کنید. محصولی که اصلا نتوانست انتظار کاربران را برطرف کند چرا که به نظر می‌رسد اپل برای ساخت آن، آیفون SE 2020 را جمع‌آوری و تراشه‌ی A15 را جایگزین A13 کرد. در غیر این صورت شما هیچ تغییری را در هیچ یک از بخش‌ها، حتی مشخصات دوربین شاهد نخواهید بود. این چیزی نبود که کاربران انتظار داشتند. پیش‌تر هم در بررسی‌های مربوط به آیفون‌های SE گفتیم که گوشی لزوما به توان پردازشی خود وابسته نیست، بلکه فاکتورهای مهم دیگری هم وجود دارند که باید به آن‌ها توجه شود. اما اپل بی توجه از کنار تمام این موارد گذشت و نتیجه‌ هم خیلی برای شرکت خوب نبود. آیفون ۱۳ مینی هم گوشی بسیار خوبی است که با نمایشگر ۵٫۴ اینچی و طراحی مدرن و زیبای خود می‌تواند نیاز شما را برطرف کند اما حدودا ۲۰۰ دلار بیشتر از آیفون SE 2022 قیمت‌گذاری شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *