آمار واردات گوشی موبایل در سال 1400

آمار-واردات-گوشی-موبایل-در-سال-1400

آمار جدید واردات گوشی های موبایل به کشور

طبق آمار به دست آمده در هفت ماه اول سال 1400 تعداد 10 میلیون و 570 هزار عدد گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده است که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه درسال گذشته 20 درصد افزایش داشته است و می توان گفت که برخلاف بازار نامتعادل کشور در سال جدید واردات گوشی های تلفن همراه وضعیت نسبتا متعادلی داشته است.

در یک سال گذشته ( تا مهر1400 ) تقریبا 18 میلیون و 300 هزار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده است که از این تعداد 17 میلیون و 460 هزار گوشی تلفن همراه هم توسط مصرف کنندگان خریداری و فعال سازی شده است . در ادامه می خواهیم به آمار تک تک برندها را بپردازیم.

۸ میلیون و ۷۳۳ هزار دستگاه موبایل از برند سامسونگ که ( تقریبا معادل 48 درصد ) که این آمار بیانگر این است که شرکت سامسونگ نزدیک به نیمی از واردات گوشی تلفن همراه ایران را سهم خود کرده است.

شرکت همراه تجارت یکتا بعنوان یکی از برترین واردکننده های گوشی موبایل اپل ، سامسونگ ، نوکیا و شیائومی و … محصولات خود را با 18 ماه گارانتی معتبر همراه تجارت یکتا عرضه می نماید.

 

واردکننده آخرین مدل های گوشی اپل

۵ میلیون و ۲۹۹ هزار دستگاه با برند شیائومی (معادل 29 درصد) که با وجود مشکلاتی در مرداد ماه امسال برای گوشی های این برند به وجود آمد همچنان مورد استقبال خریداران ایرانی قرار دارد و نظر خریداران موبایل در ایران همچنان به سمت شیائومی است و واردات این برند نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و در جایگاه دوم می باشد، اگر محدودیت های داخلی برای مدل های پرفروش این برند نبود قطعا شاهد فروش بیشتری از شیائومی در کشور بودیم.

۲ میلیون و ۱۳۱ هزار موبایل با برند نوکیا ( تقریبا معادل 12 درصد ) که می توان گفت پادشاهی چندین ساله نوکیا در دنیای موبایل رو به پایان است . دلایل متعددی برای این نزول جایگاه نوکیا وجود دارد که اصلی ترین دلیل آن عملکرد بسیار کندی که شرکت نوکیا دارد و نتوانسته دیگر مثل گذشته رضایت خریداران موبایل را آنطور که باید جلب کند.

۷۷۵ هزار موبایل با برند اپل که ( معادل  ۴ درصد ) که با توجه به آمار واردات گوشی های موبایل در سال گذشته میزان واردات گوشی های اپل تقریبا ثابت بوده است. باید دید تا پایان سال این آمار تا چه حد تغییر خواهند کرد.

۴۴۶ هزار موبایل با برند هواوی ( معادل ۲ درصد ) بوده است که نکته قابل توجه کاهش آمار واردات برند هواوی می باشد که این کاهش فروش تنها در ایران نبوده و این برند با مشکل فروش محصولات خود در سراسر دنیا مواجه شده است. این مشکل به دلیل تحریم های آمریکا علیه این شرکت و قطع همکاری گوگل با این شرکت برای این برند به وجود آمده است. باید دید شرکت هواوی برای رفع این مشکل چه چاره ای می اندیشد و امکان بازگشت مجدد به بازارهای جهانی را دارد یا خیر که با توجه به پیشرفت هایی که هواوی در زمینه سخت افزاری داشته این بازگشت خیلی دور از انتظار نیست.

حذف شدن برند آنر از لیست موبایل های وارد شده طی یک سال گذشته بیانگر عدم استقبال کاربران ایرانی از این برند می باشد.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که برندهای ایرانی جایگاه کمتر از یک درصدی دارند و مورد استقبال کاربران داخلی قرار نمی گیرند امیدواریم شرکت های تولید کننده داخلی به بازار فروش موبایل بازگردند و بتوانند جایگاه بهتری را از آن خود نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *