آغاز عصر جدید در فناوری تصویربرداری شیائومی 12S اولترا

شیائومی-12S-اولترا

یکی از گوشی‌های نسل جدید شرکت شیائومی، 12S اولترا نام دارد که به واسطه همکاری شرکت شیائومی با لایکا منجر به ارائه دوربین Xiaomi 12S Ultra شده است که دنیای تصویر برداری با موبایل را دستخوش تغییر کرده است. اگر تمایل دارید درباره  تصویربرداری شیائومی 12S اولترا بیشتر بدانید با ما همراه شوید.

آشنایی با گوشی شیائومی 12S اولترا و قابلیت‌های آن

در مورد تصویربرداری شیائومی 12S اولترا می‌توان گفت که کیفیت تصویر در گوشی ۱۲ اس اولترا نسبت به سایر مدل‌های شیائومی متفاوت و بسیار بهتر است. یکی از گوشی‌های جدید شیائومی مدل 12S اولترا است که در کنار شیائومی ۱۲ اس و ۱۲ اس پرو عرضه می‌شود. این گوشی دارای صفحه نمایشگر ۷/۶ اینچی است و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. باتری این گوشی انرژی معادل با ۴۸۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ایجاد می‌کند که برای کار کردن با گوشی کافی است. حافظه این گوشی عدد قابل توجه ۵۱۲ گیگابایتی است و ۱۲ گیگا بایت حافظه رم را نیز دارا است.

دوربین 12S اولترا

این دوربین دارای صفحه نمایش میزبان ۲۰ مگاپیکسلی است و در پنل پشتی سه دوربین دارد که متشکل از یک دوربین اصلی ۵۰ مگا پیکسلی، یک دوربین اولترا واید ۴۸ مگا پیکسلی و یک دوربین تله فوتو پریسکوپی ۴۸ مگا پیکسلی است. همچنین یک لرزش‌گیر دست نیز برای حذف لرزش دست در هنگام تصویربرداری روی دوربین تعبیه شده است.

 

آخرین مدل های گوشی شیائومی را در فروشگاه همراه تجارت یکتا مشاهده کنید.

 

سنسور غول‌پیکر IMX989 در گوشی‌های شیائومی مدل 12S اولترا

در خبری اعلام شده بود که شیائومی و لایکا همکاری خود را آغاز کرده‌اند و در تاریخ ۴ ژوئیه که مصادف با ۱۳ تیر است گوشی‌های شیائومی مدل ۱۲ S با دوربین لایکا وارد بازار شود. در این میان مهمترین عضو خانواده شیائومی که ۱۲S اولترا است قرار است با سنسور غول پیکر IMX989 سونی وارد بازار شود. اندازه این سنسور یک اینچ است و تفاوت آن با سنسورهای اکسپریا پرو مدل ۱ و شارپ Aquos R6 در این است که در گوشی ۱۲ S اولترا سنسور کراپ نخواهد شد و به این شکل تمام فضای سنسور استفاده می‌شود. هزینه ایجاد این سنسور برای هر کدام از شرکت‌ها حدود ۵/۷میلیون دلار بوده است.

امکاناتی که این سنسور ایجاد می‌کند و می‌تواند در تصویربرداری شیائومی 12S اولترا موثر واقع شود شامل دریافت نور بهتر، افزایش سرعت فوکوس و بهبود گستره دینامیکی است. شیائومی این سنسور را با گوشی آیفون ۱۳ پرو مقایسه کرده است و ادعا می‌کند که این گوشی می‌تواند ۷۶٪ نور بیشتری نسبت به آیفون دریافت کند که نشان از کیفیت بالای این گوشی دارد.

تصویربرداری شیائومی 12S اولترا

تصویربرداری در گوشی‌های شیائومی 12S اولترا که این روزها در بین علاقه‌مندان به تکنولوژی به یک موضوع داغ تبدیل شده است به کیفیت تصویر در گوشی پرچم‌دار شیائومی مربوط می‌شود. اندازه سنسور به کار رفته در هر دوربین مشخص می‌کند که برای ایجاد تصویر به چه مقدار نور نیاز است. مقدار نور ثبت شده تعیین کننده تعادل نوردهی، محدوده دینامیکی و وضوح را مشخص می‌کند. وجود سنسورهای قوی کمک می‌کند تا در محیط‌های با نور کم عکس‌های بهتری بگیریم. در کنار سنسور بزرگ وجود لنزهای با کیفیت، پردازش قدرتمند و نرم افزار به کار رفته برای ثبت تصویر نیز بسیار مهم است.

کلام آخر

گوشی 12S اولترا شیائومی که نسل جدید گوشی‌های تولید شده توسط این شرکت است از تکنولوژی جدیدی برای تصویربردری استفاده کرده است. تصویربرداری شیائومی 12S اولترا به مهمترین تفاوت بارز این گوشی با گوشی‌های نسل قبلی شیائومی و گوشی‌های هم تراز با خودش تبدیل شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *